Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for childrenslide2-1911
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copiibrosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kidsslide2-17
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

Stimularea inteligenței bebelușului

Ce funcționează și ce nu?

”Acest articol este primul din seria de 4 articole “Bebelușul Bilingv” publicat pe Bebelu.ro, în care specialiști în educație timpurie discută informații valoroase despre stimularea inteligenței bebelușului. 

Fiecare copil are dreptul din naștere la un potențial de inteligență mai ridicat decât cel folosit de Leonardo daVinci.”

 

stimularea inteligentei copiilor

Inteligența este, în principal, produsul a trei direcții primare de stimulare: vizuale, auditive și lingvistice. Acestea au rolul de a forma abilitățile de bază ale bebelușului, care vor reprezenta fundamentul adaptării sale la diferite medii în viitor.

Cele trei direcții, auditive, vizuale și lingvistice, sunt stăpânite cu succes de un copil de 6 ani. Însă, există posibilitatea stimulării inteligenței copilului pentru a stăpâni aceste elemente până la vârsta de 3 ani, cu condiția esențială ca experiența stimulativă de învățare să fie distractivă și interesantă pentru copil.

În sensul stimulării inteligenței bebelușului, spre exemplu, cum putem oferi unui bebeluș milioane de conexiuni cerebrale, în doar 30 de secunde? Legea matematică a combinațiilor și a permutărilor este răspunsul. Atunci când oferim bebelușului 10 informații corelate, îi oferim 3,628,800 conexiuni în creierul său.

Cum poate fi acest lucru posibil?

Dacă avem zece cartonașe, fiecare cu o culoare și cu o textură diferite și realizăm combinațiii și permutări cu acestea, potrivit legii matematice, vom obține 3,628,800 de moduri în care se pot combina cartonașele colorate pentru a genera de fiecare dată rezultate diferite. Acest tipar de combinații este asimilat ultra-rapid de bebeluș, într-o etapă esențială din viața lui, care doar ce a început: creșterea și dezvoltarea creierului. Aceste asocieri utilizează la maximum cele trei elemente fundamentale ale procesului de învățare: stimuli auditivi, vizuali și lingvistici.

Fiecare copil are o curiozitate înnăscută atât de intensă încât învățarea a tot ce este nou devine esența existenței sale. În acest fel, bebelușul își construiește o fundație pe baza căreia va funcționa ca individ în decursul vieții sale.

Noua abordare susține descoperirea conform căreia creșterea creierului și dezvoltarea sa reprezintă un proces dinamic singular. Acest proces poate fi oprit (prin absența stimulării), poate fi încetinit (printr-o stimulare inadaptată) și, mai ales, poate fi accelerat (prin stimularea corectă și adaptată procesului de creștere din momente-cheie).

Este esențial să oferim fiecărui bebeluș toate avantajele pentru a-și atinge potențialul înnăscut, stimulându-i inteligența în direcții multiple.

Stimularea inteligenței bebelușului prin stimuli auditivi, vizuali și lingvistici, poate reprezenta o diferență pozitivă uriașă pentru viitorul său și este folosită în prezent cu succes de către specialiștii în educație timpurie.

Lingvistul Helen Doron a incorporat în metoda sa aceste descoperiri.

Metoda Helen Doron Early English a fost dezvoltată în recunoașterea necesității de a învăța limba engleză cât mai eficient, conform teoriei că învățarea unei limbi poate fi cea mai complicată funcție pe care creierul o poate îndeplini.

De peste 30 de ani, în întreaga lume, două milioane de copii au învățat limba engleză prin metoda Helen Doron și au beneficiat de dedicare continuă și de excelență în educație.”

Surse academice:

Doman, Glenn J., “How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge”, 2005

Doron, Helen, “The Music of Language”, 2010

Acest articol a fost publicat la adresa http://www.bebelu.ro/stimularea-inteligentei-bebelusului-ce-functioneaza-si-ce-nu.html