Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for children
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kids
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

O nutriție echilibrată – fundația pentru învățare

food-for-thought

Malnutriția este adesea asociată cu un statut socio-economic defavorabil, deși mulți copii din țările dezvoltate sunt prost hrăniți. Problema este nutriția nesănătoasă – regimurile alimentare bazate pe fast-food care conțin mult  zahăr, sare și grăsimi nesănătoase. Copiii  au nevoie de o dietă bogată în nutrienți pentru o dezvoltare optimă a creierului.

Un studiu din 2011 a descoperit că acei copii care au o dietă bogată în nutrienți, bazată pe fructe și legume au un IQ mai mare comparativ cu copiii care consumă mâncare procesată bogată în grăsime și zaharuri. Mâncarea are un efect pe  termen lung dramatic asupra funcțiilor creierului unui copil.

Alimentația joacă un rol important în dezvoltarea creierului de la naștere la adolescență. Deși creierul se dezvoltă rapid în primii ani de viață, acesta continuă să se dezvolte pe parcursul adolescenței. Prin urmare, o dietă bogată în nutrienți este importantă pentru a asigura dezvoltarea adecvată a creierului.

Începeți înainte de naștere

Mamele care au grijă de propria dietă, fac mișcare și sunt preocupate de starea lor de sănătate în timpul sarcinii le oferă deja copilului un start mai bun în viață. Mamele care alăptează și au o dietă nutritivă, transmit nutrienții copilului, îmbunătățind dezvoltarea cognitivă și starea de sănătate generală a copilului. De fapt, copiii care sunt alăptați pentru cel puțin șase luni au un IQ mai mare decât copiii care sunt hrăniți cu lapte praf. Pe măsură ce este introdusă hrana solidă, consumul mai mare de fructe și legume este asociat cu un IQ mai mare și cu o memorie mai bună a copiilor când împlinesc 4 ani. Școlarii au adesea deficiențe de vitamine și minerale și nivel crescut de colesterol care au fost asociate cu o inteligență scăzută și performanță academică slabă.

Ce ar trebui să mănânce copilul dumneavoastră?

  • Multe legume și fructe. Încercați să introduceți 5-9 porții de fructe și legume în fiecare zi. Umpleți jumătate din farfuria de la cină cu legume și folosiți fructele pe post de gustări, în locul dulciurilor. Dieta copilului ar trebui să fie formată dintr-o varietate de culori. Cu cât alimentația este mai variată, cu atât copilul dumneavoastră va primi cantitatea de vitamine, minerale și fitonutrienți de care are nevoie.
  • Mâncare bogată în antioxidanți. Antioxidanții previn sau încetinesc degradarea celulelor. Deoarece creierul folosește cel mai mult oxigen și produce cea mai multă energie din corp, acesta este susceptibil la stres oxidativ. Prin urmare, o dietă sănătoasă, bogată în antioxidanți este benefică pentru creier și are cu siguranță un impact în asocierea dintre consumul plantelor și un IQ mare.
  • Nu toate grăsimile sunt nocive. Acizii grași Omega3 sunt grăsimi sănătoase și se regăsesc în numeroase nuci, semințe și legume. Sunt importante pentru sănătatea cognitivă, memorie și comportament.
  • Spuneți ”NU” zaharurilor. Zahărul în exces poate duce la rezistență la insulină, care rezultă în celule ale creierului deteriorate și diabet de tip 2. Acest lucru se întâmplă deoarece creierul solicită cantități mari de glucoză pentru a funcționa și devine privat de nutrienți dacă corpul nu poate folosi insulina în mod corespunzător. O dietă cu grâne întregi, legume și fructe poate ajuta la balansarea nivelului sângelui pentru o dezvoltare și o funcționare mai sănătoasă a creierului.

O nutriție echilibrată pregătește baza pentru învățare

A-i ajuta pe copii să facă alegeri nutriționale sănătoase este esențial pentru educația și bunăstarea lor. Consumul de carbohidrați și mâncare rafinată va cauza niveluri ridicate ale zaharurilor și lipsă de concentrare. Mâncarea sănătoasă alimentează creierul, ajutându-i pe copii să fie mai activi și mai deschiși spre învățare.