Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for children
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kids
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

Jocuri și activități pentru stimularea inteligenței bebelușului

”Activitățile care stimulează creșterea și dezvoltarea bebelușilor sunt importante. Un bebeluș expus la mai multe tipuri de activități devine un copil care se adaptează mai ușor la experiențe diverse pe viitor. Cel mai important este că activitățile stimulative sprijină functia cerebrală și îl ajută pe bebeluș să își dezvolte intelectul.

Stimularea multi-senzorială este baza pe care își construiește un bebeluș cunoașterea despre mediul din jurul său. Curiozitatea înnăscută a unui bebeluș este un fundament solid pe care un părinte poate construi, realizând activități interesante, împreună cu micuțul său.

Incorporarea celor cinci simturi în procesul natural de învățare este esențială. Atunci când un bebeluș ‘trăiește’ activitatea, mintea sa începe să asocieze acel concept cu care doar ce s-a familiarizat, cu noi cuvinte pe care doar ce le învață. Acesta este modul natural în care limba maternă este asimilată de un bebeluș.

Spre exemplu, atunci când un bebeluș începe să înțeleagă ce este o “mașină”, poate chiar având în fața lui mașina familiei, prin dorința naturală de a se exprima, micuțul învață de la părinții săi cum se poate referi la acel obiect și învață cuvântul “mașină”. Același proces de învățare funcționează identic pentru învățarea oricărui nou concept, alături de cuvintele pe care le pot folosi pentru a descrie ceea ce văd.

Pentru ca bebelușul să asimileze corect informația, este necesar ca aceasta să îndeplinească următoarele criterii:

  • să prezinte detalii specifice
  • să fie prezentat câte un singur obiect odată
  • să i se transmită o denumire clară
  • să fie nou
  • obiectul prezentat să fie de dimensiuni mai mari
  • să fie clar și ușor de observat

Iată câteva exerciții stimulative pentru copii cu vârsta de minimum 6 luni până la 18 luni:

Jocul cu baloane colorate

Jocuri stimularea inteligentei

 

 

 

 

 

Alegeți patru, maximum șase culori pentru baloane, și arătați-le bebelușului. Pe măsură ce micuțul va fi atras de o culoare anume, menționați culoarea.

Chiar dacă bebelușul nu manifestă imediat dorința de a pronunța numele acelei culori, denumirea este deja înregistrată în creierul său, și se va putea manifesta într-un alt moment.

Continuați cu fiecare balon în parte și repetați procesul de maximum două ori în același exercițiu de stimulare a bebelușului.

Realizați zilnic această activitate, iar după o perioadă de câteva zile, puteți avea o pauză scurtă de două zile și reveniți la acest exercițiu pentru consolidarea conceptului de culori diferite.

Este foarte probabil ca bebelușul să vă surprindă, arătându-vă că deja este familiarizat cu acele culori.

 Jocul cu cartonașe

 

 

 

 

 

 

 

Alegeți un domeniu, pe care îl veți lucra cu bebelușul într-o serie de exerciții. Spre exemplu, alimente sau animale. În continuare, vom exemplifica lucrul cu cartonașe cu alimente.

Selectați o serie de patru, maximum șase cartonașe, fiecare cartonaș reprezentând un aliment diferit cu care bebelușul poate fi familiarizat sau nu.

Pe măsură ce bebelușul va fi atras de un anumit cartonaș, specificați-i denumirea. Spre exemplu: dacă bebelușul va alege cartonașul cu “banană”, îi specificați denumirea acelui aliment: “banană”.

Continuați acest exercițiu până la terminarea cartonașelor și repetați procesul de maximum două ori. Repetați exercițiul zilnic și stabiliți o perioadă de pauză de două zile.

Reveniți la același exercițiu după perioada de pauză pentru consolidarea informației asimilate de bebeluș.

Puteți combina elemente multi-senzoriale pentru acest joc, cum ar fi degustarea alimentului prezentat. La çartonașul cu “banană”, spre exemplu, puteți oferi micuțului o bucată de banana, iar astfel informația se asimilează mult mai rapid.

Puteți continua cu toate celelalte alimente, în același mod.

Jocul cu obiecte

 

 

 

 

 

 

 

 

Selectați patru, până la șase obiecte cu forme și texturi diferite din mediul în care își petrece timpul bebelușul. Pe măsură ce bebelușul este atras de un anumit obiect, spre exemplu: “minge”, specificați-i denumirea de “minge”. În plus, la acest exercițiu, aveți ocazia să-i stimulați simțul tactil, încuranjându-l să atingă mingea.

În continuare, cu următorul obiect ales, spre exemplu, “carte”, îi specificați denumirea și îl încurajați să atingă cartea, pentru a putea observa diferența de texturi.

Acest joc ce stimulează simțurile bebelușului îi dezvoltă intelectul în direcția diferențierii de concepte și de texturi. Astfel, cu fiecare combinație nouă de obiect și textură, bebelușului îi va crește exponențial capacitatea cognitivă, îmbunătățindu-i capabilitatea de a recunoaște diferențe.

Această capabilitate este strâns legată de funcții cognitive ridicate, ce indică un potențial intelectual cu rezultate foarte bune la mai multe tipuri de teste de inteligență.

Atunci când bebelușul învață cuvintele unei limbi, acesta învață de fapt conceptele și cuvintele asociate acestora. Același proces se desfășoară în mod identic pentru orice limbă străină nouă învățată de copil.

Programele specializate de educație timpurie recomandă introducerea unei limbi adiționale limbii materne de la cele mai mici vârste în evoluția bebelușului, deoarece șansele de asimilare a unei limbi străine ca o doua limbă maternă sunt foarte ridicate în perioada în care bebelușul învață deja limba maternă.

Beneficiile pe termen lung asociate învățării unei limbi adiționale sunt strâns legate de capacitatea cognitivă a copilului, precum și de adaptabilitatea sa pe viitor în medii diferite.

Centrele educaționale Helen Doron English desfășoară cursuri de învățare a limbii engleze ca limba maternă pentru bebeluși de la 3 luni la 2 ani.

Lingvistul Helen Doron a incorporat în metoda sa aceste descoperiri.

Metoda Helen Doron English a fost dezvoltată în recunoașterea necesității de a învăța limba engleză cât mai eficient, conform teoriei că învățarea unei limbi poate fi cea mai complicată funcție pe care creierul o poate îndeplini.

De peste 30 de ani în întreaga lume, două milioane de copii au învățat limba engleză prin metoda Helen Doron English și au beneficiat de dedicare continuă și de excelență în educație.”

Surse academice:

Doman, Glenn J., “How To Give Your Baby Encyclopedic Knowledge”, 2005

Doron, Helen, “The Music of Language”, 2010

 

Acest articol a fost publicat la adresa http://www.qbebe.ro/coltul_cu_activitati/6-12_luni/jocuri_si_activitati_pentru_stimularea_inteligentei_bebelusului