Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for childrenslide2-1911
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copiibrosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kidsslide2-17
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

Învățarea în spirală – o abordare de succes a învățării

Blog Helen Doron English

Mai mult de 2 milioane de copii au învățat limba engleză prin metoda Helen Doron. Care este secretul succesului? Cum funcționează metoda?

Există multe caracteristici ale metodei care contribuie la succes, dar acum ne vom concentra pe conceptul de învățare în spirală. Învățarea în spirală este un concept relativ nou în educație. Învățarea în spirală se referă la predarea unui concept gradual și în mod repetat, consolidând conceptele în timp, mai degrabă decât să încerce învățarea unui subiect dintr-o dată. Ideea este că de fiecare dată când un cursant întâlnește subiectul, acesta își va extinde cunoștințele și își va îmbogăți nivelul abilităților. Este un proces foarte natural.

În ce fel este învățarea în spirală un proces natural?

Gândiți-vă cum l-ați învățat pe bebelușul dumneavoastră. L-ați dus în bucătărie și i-ați spus: ”Vom sta aici până vei învăța toate ustensilele – lingură, cană, furculiță și așa mai departe? Îmi imaginez că nu ați procedat așa și că l-ați învățat mai degrabă printr-un proces de participare activă. ”Iată cana ta. Ce este în cana ta? Oh, ai suc în cană. Ai vrea să pui lingura în cană? Și așa mai departe. ”

Veți folosi limba și veți repeta cuvântul folosind propoziții pentru a scoate în evidență cuvintele și ideile pe care vreți să-l învățați. Este o modalitate uzuală de a învăța. Nimeni nu a stat în grădină cu copilașul spunând: ” Acum vom învăța totul despre grădină și nu vom mai merge în casă până nu vei ști toată informația. ” Aceasta nu este o cale naturală de a învăța, nu așa se procedează. Învățăm informațiile în context și le învățăm în timp, printr-o modalitate intuitivă. Această metodă predă 70% conținut familiar și 30% idei noi, deoarece copiii au nevoie să învețe noțiuni noi chiar dacă încă nu le stăpânesc bine pe cele vechi. Este esențial să ne reamintim că copiii cresc și se schimbă constant, de la o săptămână la alta. Copilul este complet diferit de la o săptămâna la alta, iar atunci când este o pauză de o lună între reintroducerea ideilor, poate fi un univers întreg între modul în care copilul primește informația și procesul de învățare.

În anul 1980, când am început să predau pentru prima dată limba engleză de abia creasem programul English for All Chidren. Cartea a doua preda părți ale corpului și am avut sentimentul că un copil din grupa de vârstă 3-5 ani nu înțelege noțiunile. Am simțit că nu cunosc suficient informația, așa că am decis să-i învăț lucrurile didactice predate de ceilalți, chiar dacă nu era metoda sau filosofia mea de a preda. Am decis că grupa va învăța părțile corpului, am avut un întreg arsenal de activități, jocuri – de la bingo la loto, la jocuri de memorie, mișcare, v-ați ascunselea. Am terminat lecția și am spus copiilor: ”Asta este! Știți toate părțile corpului. Sunteți geniali! Puteți spune”shoulders, knees, toes” și multe altele. Sunt foarte mândră de voi! Spre surprinderea mea, copiii mi-au spus: ”Dar nu am învățat nimic”. Surprinsă am replicat: ”Ce vreți să spuneți prin asta? Doar ce am petrecut trei sferturi de oră învățând părțile corpului și le știți foarte bine”. Mi-au răspuns: ”Da, dar nu am învățat nimic.” Dintr-o dată am realizat că se refereau că nu au învățat nimic nou.

Cursanții se așteptau să învețe ceva nou. Nu se așteptau să cunoască foarte bine doar un subiect. Poate că nu reușeau să pronunțe un cuvânt 100% corect de fiecare dată, dar erau satisfăcuți și știau că se vor întoarce la acea idee din nou în săptămânile următoare. Încetul cu încetul, cunoștințele vor fi bine fixate. Este la fel ca vopsitul hainelor. Când se vopsesc hainele în India, se ia haina, se afundă în culoare, se pune la uscat, culoarea se estompează și o revopsești până devine așa cum ți-ai dorit. Exact așa este și învățarea în spirală. Copiii sunt expuși la o idee în clasă, pleacă acasă, uită puțin, se reîntorc, învață din nou și procesul continuă până stăpânesc bine noțiunea, fără efort.

Aflați mai multe!