Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for children
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kids
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

Helen Doron English – o metodă adorată și de copiii cu nevoi speciale

HDE_web-banner 970X250_08-09-15_DMetodologia de predare a limbii engleze ca limbă străină Helen Doron vine în ajutorul tuturor copiilor, chiar și a acelora care întâmpină greutăți în învățare.

Dezvoltată de specialista în lingvistică Helen Doron acum mai mult de 30 de ani și susținută de o echipă multidisciplinară, metodologia unică Helen Doron s-a dovedit a fi de mare ajutor și pentru copiii cu nevoi speciale.

Metodologia Helen Doron a fost dezvoltată pentru a preda limba engleză ca limbă străină copiilor de toate vârstele, într-un mod amuzant, incitant și într-un mediu relaxant – ușor și natural, în același mod în care copiii învață limba maternă. De fapt, mulți dintre cei 130.000 de copii care învață engleza prin metoda noastră afirmă că muzica și jocurile în care sunt implicați în timpul cursurilor sunt elementele lor preferate din metoda Helen Doron English. Părinții lor sunt uimiți de ușurința cu care copiii învață să vorbească limba engleză.

” De-a lungul anilor am aflat că avem și copii cu nevoi speciale, fizice sau mentale, care ne frecventează cursurile. Pentru mine această descoperire a fost extrem de îmbucurătoare”, își amintește doamna Doron, fondatoare și Director General.  ”Gândidu-mă la acest lucru, chiar are sens. De fapt toate nevoile copiilor sunt aceleași. Nevoia de a fi iubiți și de a li se purta de grijă, nevoia de a crește și de a se dezvolta, nevoia de interacțiune socială și de acceptare, nevoia de a reuși. Când un copil învață să înțeleagă și să vorbească limba engleză, simțul reușitei are un impact profund asupra bunăstării lor.”

Mulți profesori Helen Doron English din întreaga lume ne-au transmis că au lucrat cu copii care aveau dificultăți de învățare – cursanți care s-au văzut mereu diferiți de cei din jurul lor și au fost liniștiți să vadă că lumea este formată din diferite culturi și norme în care diferențele sunt apreciate. Unii din acești profesori ne-au mărturisit că impactul metodologiei în viața acestor copii a fost foarte mare, reușind să-i facă să se implice mai mult, atât în clasă, cât și în afara cursurilor.

Cercetările arată că bilingvismul, chiar și cel parțial, are o multitudine de efecte benefice asupra dezvoltării creierului. Când vorbim de învățarea mai multor limbi, cel mai important lucru este să ne amintim că toți copiii, indiferent de capacități, au potențialul de a învăța mai mult de o limbă străină. Copiii care sunt expuși la mai multe limbi încă de la naștere sau din fragedă copilărie au o șansă mai mare de a vorbi două limbi străine.  Acești copii au abilități mai mari de a comunica cu oamenii, iar acest lucru este valabil și în cazul copiilor cu nevoi speciale.

campania Hello My World

Un exemplu excelent este Gabriel, un băiat autist de 7 ani din Mexic. Mama sa ne-a povestit foarte încântată despre modul în care cursul ”Jump with Joey”  i-a ajutat fiul: ”Gabriel nu învață la fel ca ceilalți copii, iar cursurile Helen Doron l-au ajutat. A fost foarte entuziasmat de campania de salvare a urangutanilor ”Hello My World!” și s-a bucurat mult să se implice. Videoclipul său a primit 82.000 de voturi, fapt care l-a făcut să se simtă mândru de el! Copiii autiști sunt adesea batjocoriți, dar eu cred că barierele sunt doar în mintea noastră.”

Click aici pentru a auzi interviul cu mama lui Gabriel la Helen Doron Radio.

Tihana Uzelac, profesor și francizat Helen Doron în Zagreb, Croația, ne-a mărturisit:  ”Copiii cu nevoi speciale, pe lângă greutățile zilnice se confruntă și cu problema marginalizării sociale. Părinții acestor copii ne mulțumesc că le-am deschis porțile și le-am dat oportunitatea de a învăța. Structura orelor noastre se bazează pe o multitudine de activități diferite care îl ajută pe copil să-și demonstreze toate cunoștințele și abilitățile și o mulțime de jocuri distractive care le permit tuturor copiilor să se simtă confortabil și să se bucure de oră. Deși mulți părinți care au copii cu nevoi speciale vin la noi cu scopul de a îmbunătăți abilitățile sociale, toți părinții noștri sunt plăcut surprinși de progresul copiilor în învățarea limbii engleze. Deși este mai provocator să lucrăm cu copii care au nevoi speciale, considerăm că este o oportunitate de a deveni profesori mai buni și chiar oameni mai buni.”

Snjezana Jazurek, profesoară Helen Doron din Velika Gorica, Croația, a adăugat: ”Din experiența noastră, copiii cu nevoi speciale se bucură de metoda Helen Doron. Copiii nu se plictisesc și nu se simt presați să rezolve sarcini apăsătoare pentru că atmosfera este relaxantă și distractivă. În timp, copiii care au fost la început reticenți să participe își arată interesul. Jocurile și exercițiile pe care le facem în clasă necesită interacțiunea cu colegii, fapt care îi ajută să se dezvolte emoțional și social. Învață să comunice unul cu celălalt, să coopereze, să se consulte, să accepte alți membrii în grupul lor și să le respecte opiniile, dar mai învață și cum să facă față emoțiilor precum fericirea (rezultată din câștigarea unui joc), supărarea sau dezamăgirea (ca rezultat al pierderii unui joc). Activitățile din clasă se schimbă foarte rapid, ceea ce îi ajută pe copii să rămână concentrați. Când copilul se simte relaxat și în siguranță va dori să folosească limba engleză. Chiar dacă la început doar repetă cu greutate câteva cuvinte/propoziții/fraze, cu puțină încurajare din partea profesorului, copilul va face un efort pentru a-și exprima gândurile și pentru a crea singur propoziții.

English teachers

Leior, profesor Helen Doron din Israel a avut experiențe similare cu o grupă de copii ”Botty the Robot” care avea nevoi speciale. ”A fost o experiență frumoasă. Au avut atât de mult entuziasm să învețe limba engleză, au fost nerăbdători să învețe tot ceea ce le-am predat. Copiii au fost încântați de întreg conceptul lecțiilor: jocurile, cântecele, competițiile de grup, completarea manualelor, etc. Nu s-au plictisit niciodată, s-au implicat în fiecare activitate luând lucrurile foarte în serios și muncind din greu pentru a reuși.”

O limbă străină îi ajută pe copii să se implice social, la început în cadrul familiei și ulterior într-o rețea mai extinsă de relații și experiențe culturale. Aceste experiențe crează un sentiment de apartenență și contribuie la bunăstrarea generală. O limbă străină îi ajută pe copii să-și exprime sentimentele, ideile și preocupările. Metoda Helen Doron face ca limba engleză să fie accesibilă și ușor de învățat pentru toți copiii.