Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for childrenslide2-1911
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copiibrosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kidsslide2-17
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

De ce este important ca un bebeluș sa fie bilingv?

”Stăpânirea unei limbi rămâne unul dintre cei mai clari indicatori ai abilității intelectuale, iar cunoașterea de limbi străine afectează în mod direct intelectul și comportamentul.

Asimilarea lingvistică timpurie modelează și alte forme de dezvoltare cognitivă la copii.

Bebelușii aud și învață sunete încă din perioada in utero. Învățarea unei limbi se accelerează odată ce bebelușul s-a născut. Instinctele de asimilare a unei limbi îi inspiră pe bebeluși să învețe sintaxa limbii native  și un vocabular de aproximativ 5000 de cuvinte  în primii 5 ani de viață. Acest tipar de învățare a limbii afectează dezvoltarea cognitivă a bebelușului în mai multe feluri.

Helen Doron

Învățarea unei limbi străine promovează învățarea de concepte. Pe măsura ce bebelușul învață cuvinte, ei învață de fapt concepte și modul în care există acestea în lumea din jurul nostru. Spre exemplu, atunci când un bebeluș începe pentru prima dată să folosească cuvântul “câine”, poate chiar având în fața lui câinele familiei la care să se raporteze, acesta învață nu numai cuvinte pentru vocabularul său, ci și ceea ce înseamnă conceptul de “câine”. Atunci când se adaugă o limbă străină de la cele mai mici vârste bebelușul învață în mod natural să gândească în ambele limbi, cea maternă (a părinților) și cea “străină”(asimilată).

Când procesul de învățare a unei limbi străine se desfășoară în perioada maximă de asimilare lingvistică, șansele sunt foarte ridicate ca bebelușul să asimileze cea de-a doua limbă ca și o a doua limbă maternă. Prin comparație, atunci când copilul învață la gradiniță sau la școală o altă limbă decât cea maternă, capacitatea de asimilare este redusă, în special după vârsta de 6 ani, iar creierul copilului va trata acea limbă străină nouă ca fiind separată de vorbirea sa obișnuită.

Astfel, un bebeluș bilingv învață să gândească în două limbi diferite, iar capacitățile sale cognitive sunt crescute considerabil în comparație cu bebelușii monolingvi care cunosc doar limba maternă.

Aceste rezultate sunt măsurate de către specialiști în educație timpurie cu experiență de peste 50 de ani în domeniul inteligenței bebelușilor. Pentru mai multe informații, vă puteți ghida după sursele menționate la finalul acestui articol.

bebelus bilingv

Rezultatele obținute de specialiști sugerează că abilitatea copiilor de a îndeplini și de a se adapta la anumite sarcini depinde în mare măsură de abilitatea lor a asimila și de a utiliza o limbă în plus față de cea maternă.

Comparând copiii bilingvi cu cei monolingvi, se pot observa următoarele: copiii bilingvi manifestă mai multă creativitate, excelează la soluționarea problemelor, comunicarea lor orală și scrisă este mai complexă și mai inventivă, afișează o asimilare mai bună a gramaticii, obțin rezultate mai bune la anumite teste de inteligență.

Bebelușii se nasc cu o nevoie naturală, inerentă de a învăța, care funcționează ca un mecanism de supraviețuire. Prin ceea ce asimilează de la adulți și de la mediul din jurul său, bebelușul își va modela propriul set de cunoștințe și de informații după care se va ghida în dezvoltarea sa.

bebelus bilingv

La naștere, fiecare copil este o carte nescrisă cu potențialul de a-și atinge capacitatea intelectuală maximă. Stimularea timpurie a bebelușului prin activități specifice vitezei lor de dezvoltare este esențială pentru persoana care va deveni pe viitor, pentru modul în care va asimila infomații, pentru adaptabilitatea sa și pentru modul în care se va integra ca și adult în societatea viitorului.

Lingvistul Helen Doron a incorporat în metoda sa aceste descoperiri.

Metoda Helen Doron Early English, a fost dezvoltată în recunoașterea necesității de a învăța limba engleză cât mai eficient, conform teoriei că învățarea unei limbi poate fi cea mai complicată funcție pe care creierul o poate îndeplini.

De peste 30 de ani în întreaga lume, două milioane de copii au învățat limba engleză prin metoda Helen Doron și au beneficiat de dedicare continuă și de excelență în educație.”

Surse:

– Doman, Glenn J., “How To Multiply Your Baby’s Intelligence”, 2005

– Doron, Helen, “The Music of Language”, 2010

– Clark, Eve V., seria “Language and Conceptual Development”, lucrarea “How language acquisition builds on cognitive development”, Departmentul de Lingvistică, Universitatea Stanford, California, S.U.A.

http://www.livestrong.com/article/93181-effects-language-cognitive-development/

Articol publicat la adresa: http://www.bebelu.ro/de-ce-este-important-ca-un-bebelus-sa-fie-bilingv.html