Romania
  • Engleza pentru copiiEnglish for young kids
    Engleza pentru copii

    Cursanții Helen Doron English învață și se distrează în același timp.

    Aflați de ce
  • English learning for childrenslide2-1911
    Încercați cursurile noastre!

    Vă invităm la o lecție demo gratuită.

    Găsiți un centru
  • brosura cursuri copiibrosura cursuri copii
    Descoperă magia cursurilor Helen Doron English!

    Descarcă acum broșura cu detalii despre cursuri, pentru fiecare grupă de vârstă și nivel de cunoaștere a limbii engleze.

    Descarcă acum
  • English for kidsslide2-17
    De la bebeluși la adolescenți

    Pregătim tinerii cu vârsta cuprinsă între 3 luni și 19 ani pentru un viitor de succes.

    Găsiți un centru
 

Cum evaluăm progresul copilului în limba engleză? (2-4 ani)

Suntem încântați să vă prezentăm o serie de articole blog care vă oferă oportunitatea de a învăța de la pedagoga și specialista în lingvistică, Helen Doron, cea care a predat de peste 30 de ani limba engleză copiilor.

Întrebarea din această săptămână are în vedere copiii cu vârsta cuprinsă între 2 și 4 ani: Cum pot părinții să construiască fundamentul învățării unei limbi străine de timpuriu și cum pot ei evalua cunoștințele de limba engleză ale copilașilor?

Helen răspunde:
Este o întrebare interesantă pentru că nu toți părinții vorbesc limba engleză, dar cu siguranță vor dori să-și vadă copiii stăpânind această limbă. Copiii cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani au capacități de achiziție fantastice despre care am vorbit în articolul precedent. În acest articol vom vorbi despre modul în care părinții copiilor cu vârste cuprinse între 2 și 4 ani pot determina ceea ce învață copii lor.

cursuri de engleza pentru copii

Pregătirea fundației pentru învățare

Părinții copiilor cu vârsta cuprinsă între 2 și 4 ani care decid să-i înscrie la cursuri de limba engleză înțeleg că învățarea unei limbi străine de la o vârstă fragedă este absolut necesară. Acești părinți înțeleg și cât de importantă este stăpânirea limbii engleze pentru viitorul copilului. Există puține opțiuni de a învăța limbii engleză pentru preșcolari, iar o metodă eficientă și constantă este alegerea potrivită. Profesorii și părinții joacă un rol crucial în experiențele de învățare ale copilului, deoarece prin aceste relații copiii câștigă încrederea și siguranța de care au nevoie pentru a învăța. La fel ca și în cazul bebelușilor, experiențele de învățare ale preșcolarilor cu vârsta cuprinsă între 2 și 4 ani reprezintă fundamentul unei creșteri și a unei dezvoltări și ceea ce învață la această vârstă depinde de experiențele trăite zilnic.

Învățarea unei limbi străine asemeni limbii materne

În 30 de ani de experiență în predarea limbii engleze și dezvoltarea programelor am observat că cea mai bună metodă de a preda limba engleză atât copiilor, cât și adolsecenților este predarea acesteia asemeni limbii materne. Copilașii cu vârsta cuprinsă între 2-4 ani învață adesea limba engleză în același timp în care învață limba maternă. Copiii învață să înțeleagă și să vorbească înainte de a învăța să citească și să scrie – așa se dezvoltă limbajul în mod natural. Dar la școală acest process de învățare nu este respectat.
Școlile predau și evaluează progresul copiilor la citit și scris, iar abilitățile de vorbire ale unei limbi străine cad pe un loc secund. Motivul este numărul mare de elevi dintr-o clasă. Această metodă de a preda cititul și scrisul înainte de a-i învăța pe elevi să vorbească nu și-a dovedit eficiența. Vorbirea limbii, repetarea vocabularului, a noțiunilor, încurajarea și învățarea prin jocuri și activități distractive sunt elementele cheie pentru învățarea oricărei limbi străine.

Stilurile de învățare

Feed-back-ul primit periodic din partea profesoarelor (ce au învățat, ce vor învăța în viitorul apropiat) este de asemenea foarte important. Materialele de învățare pe care le-am elaborat pentru această grupă de vârstă cuprind și materiale pentru învățarea acasă. Acestea sunt parte din învățarea limbii engleze în mod natural, asemeni limbii materne. În acest fel, părinții pot vedea și auzi exact ceea ce învață copilul. Este important să ne amintim că învățarea se face și prin multă repetiție. Noi prezentăm mai degrabă oportunități de învățare decât de predare. Fiecare copil va învăța în felul său propriu. Fiecare copil are propriul stil de învățare. Pe cei mai mulți copii îi caracterizează stilul kinestezic, adică învață prin mișcare și atingere. Mișcarea și atingerea sunt elemente senzoriale care favorizează învățarea. Programele pe care le-am elaborat includ cântece, povești, filmulețe și aplicații care consolidează învățarea din cadrul cursurilor. Materialele de învățare sunt de asemenea adaptate nevoilor copiilor care învață prin stilul auditiv sau visual. În acest mod, toți copiii învață limba engleză prin stilul care îi caracterizează cel mai bine.

kids learning English

Copiii învață în ritmuri diferite, dar cu siguranță învață. Părinții nu trebuie să se îngrijoreze. La vârste fragede progresul în învățare nu trebuie cuantificat foarte strict. Copiii învață în permanență. Leior Resnick, profesor Helen Doron English ne-a mărturisit că în timp ce părinții le citeau copiilor în limba maternă, copiii adesea rosteau cuvinte în limba engleză. Aceasta continuă: ” Părinții participă la lecții și sunt suprinși de răspunsurile copiilor la instrucțiunile și întrebările mele, de modul în care participă și de abilitățile lor de vorbire.Chiar dacă părintele nu înțelege ce rostește copilul, acesta vede clar că copilul lui cooperează într-un mediu în care se vorbește limba engleză.”

Continuitatea cursurilor asigură progresul
Programele de înaltă calitate oferă cursuri de continuare. Pe măsură ce copilul parcurge programele, există un progres natural în învățare. Părintele nu trebuie să se îngrijoreze dacă copilul a lipsit la unele cursuri, noțiunile sunt mereu reluate, sub o altă formă.

Nimic nu se pierde

Implicațiile unei învățări bilingve sau multilingve sunt clare. Fie că un copil învață o limbă străină printr-o achiziție simultană sau secvențială, această învățare începe din prima zi. Tot ceea ce aud, chiar dacă nu folosesc, va ieși la iveală la un moment dat. Părinții trebuie să aibă încredere în copiii lor și să înțeleagă că dacă sunt implicați activ în cursurile de limba engleză și se bucură de acestea, atunci învață cu adevărat.

Despre Helen Doron
Helen a început o afacere mică, de acasă, în 1985 și a creat o metodologie unică și originală, precum și materiale de învățare revoluționare. Cursurile ei s-au dezvoltat, iar afacerea a crescut cu rapiditate, Helen aducând noi profesori, noi cursuri și programe bazate pe o metodologie a exprimării creative. Noi discipline au fost adăugate: matematică, sport, dezvoltarea sugarului – toate unite sunt același nume: Helen Doron Educational Group.
Helen Doron Educational Group este esența unui sistem educațional inovativ care oferă programe de învățare exclusive și material educaționale de calitate pentru bebeluși, copii și adolescenți din întreaga lume. Helen Doron Educational Group a devenit unul intre cei mai mari francizori din lume din domeniul educației pentru copii, având 90 de Master Francizați și peste 880 de Centre Educaționale în 35 de țări de pe 5 continente, cât și programe de grădiniță în Turcia și Coreea de Sud.